Sider

torsdag 23. september 2010

Creative Commons plakat

I dag ble jeg ferdig med Creative Commons plakaten.

Kommunikasjonsmodellen:
Sender - Budskap - mottaker

Sender: Den som skal få frem noe, f.eks. selge et produkt.
Budskap: Det de vil formidle om f.eks produktet sitt.
Mottaker: Målgruppen senderen vil frem til.

Kommunikasjonsmodellen kan også være litt mer avansert:
Sender - koding - budskap - avkoding og støy - mottaker

Senderen koder budskapet, som mottakeren deretter skal avkode for å forstå.
Det kan oppstå støy mellom budskap og mottaker som f.eks: rar dialekt,  morsom bart, konsentrasjonsprobemer, dårlig syn/hørsel osv.

Min Creative Commons plakat

1 kommentar:

  1. Flott om kommunikasjonsmodell Hedda, et artig eksempel på støy = "morsom bart" :-) Det må være om den barten da er så rar at mottakeren ikke får med seg noe annet.

    Plakaten din har en fin form. Det store blikkfanget er logoen øverst, den skinner som en sol og "opplyser" oss om hva CC er for noe.

    Du kunne prøve å la teksten mellom solstrålene følge fasongen på begge sider (litt større avtand til strekene slik at ikke tekslinjene blir så lange).

    Supert :-)

    SvarSlett