I dag har jeg prøvd å kopiere en brosjyre fra Ikea, som ble seende slik ut.
Målgruppen for slike brosjyrer er nok prisbevisste, trendinteresserte mennesker.
Ja, det gjorde du (kopierte altså), og resultatet ser ganske IKEA-aktig ut. Hva er det utover selve produktene som tilsier at denne brosjyren skal treffe en målgruppe med prisbevisste og trendinteresserte mennesker? Selvsagt det faktum at prisene faktisk er lave og det viser tydelig på den store sofaen. Ellers har du et strengt oppsett med klare linjer (teksten og bildene står på helt rette linjer i forhold til hverandre) Det skaper ro og minner litt om interiørbilder fra trendmagasiner. Kanskje det er med å underbygge målgruppen? Fargebruken kan vi kanskje også si noe om, eller mangel på farge. Jeg kom over en interessant webside med litt teori om farger, du kan se den her: http://www.princetonol.com/groups/iad/lessons/middle/color2.htm Keep up the good work! :-)
Ja, det gjorde du (kopierte altså), og resultatet ser ganske IKEA-aktig ut.
SvarSlettHva er det utover selve produktene som tilsier at denne brosjyren skal treffe en målgruppe med prisbevisste og trendinteresserte mennesker?
Selvsagt det faktum at prisene faktisk er lave og det viser tydelig på den store sofaen. Ellers har du et strengt oppsett med klare linjer (teksten og bildene står på helt rette linjer i forhold til hverandre) Det skaper ro og minner litt om interiørbilder fra trendmagasiner. Kanskje det er med å underbygge målgruppen?
Fargebruken kan vi kanskje også si noe om, eller mangel på farge. Jeg kom over en interessant webside med litt teori om farger, du kan se den her: http://www.princetonol.com/groups/iad/lessons/middle/color2.htm
Keep up the good work! :-)